Copywritingas: naudos konstravimas (arba klaida, kurios nedaro „Nokia“)

Spread the love

Angliškas terminas „copywriting“ lietuvių kalboje tiesioginio atitikmens neturi. VLKK siūlomas įvardijimas „reklamos tekstų kūrimas“ kai kuriais atvejais atrodo per siauras. Nepaisant vienažodžio ir taiklaus termino stokos, pati sritis itin aktuali.

Tarp rūpimų klausimų – kaip kuriant tekstą pristatyti naudą ir savybes.

Kaip telefonų privalumus pateikia nokia.com?

Parametrai vietoj naudos (Reali) nauda vietoj parametrų

Ką klientai norėtų gauti įsigiję produktą ar pasinaudodami paslauga? Užuot atakavus skaičiais, rekomenduojama pasitelkti žodžius, bet nehiperbolizuoti – ekonominės klasės produkto nepaversti kažin kuo nesamu.

PRIEŠTARA. Pirkėjams patiktų „telefonas, kuris pakerės išskirtinai greitu veikimu“, tačiau šie žodžiai turi atitikti realybę. T. y. jei parametrų skiltyje bus nurodyta „1 GB operatyviosios atminties“, tuomet minimas „išskirtinai greitas veikimas“ skambės ironiškai (plg.: praėjusių–šių metų flagmanų operatyvioji atmintis siekia po 4–8 GB).

Taigi, nors reklamos specialistai patartų akcentuoti įrenginio puikumą, svarbu apgalvoti stipriausius parametrus ir nevyti Dievo į medį aprašant nesamas ypatybes, antraip visas tekstas skatins ne įsigyti, o purkštauti.

PAVYZDYS. Pigiausias „Nokios“ siūlomas išmanusis telefonas šiuo metu – „Nokia 1“ (anot kompanijos, Your next phone). Sakinys iš oficialios interneto svetainės: Nokia 1 offers an optimized smartphone experience, accessible to everyone. Vadinasi: prietaisas optimizuotas (= sklandžiai veiks) ir, priešingai nei kai kurie brangūs telefonai, yra prieinamas kiekvienam. Gana kuklūs parametrai nieko nenustebintų, tad interesantui siūloma kas kita – gera patirtis už patrauklią kainą.

Prieinamumo aspektas nenublanksta ir komplektacijos skiltyje: pakuotėje ne šiaip „Nokia 1“, o Your Nokia 1 – prieinama ir jau beveik jūsų…

Skatinimas veikti, nukreipimas

Prekė aprašyta. O kas toliau?

Skatinimas veikti.

PAVYZDYS. Peržvelgus dominančio modelio aprašus, apačioje matoma funkcija-kvietimas užsiregistruoti, kad gautumėte naujienas: Sign up for product news and other relevant information about Nokia phones. Tuo neapsiribojama. Suktelėję pelės ratuką žemyn, rasite porą kitų telefonų modelių ir raginimą pagalbos pavidalu: Still looking? Find the perfect phone for you. Neva kompasas, kad lankytojas nepasiklystų.

Pusiausvyra

Informacijos apie reklamos tekstų taisykles, vengtinus dalykus – nemažai, ypač anglų kalba. Vis dėlto taisyklės pažeria išimčių, o vengtini dalykai ne visada vengtini šimtu procentų. „Nokios“ pavyzdys atitinka tekstų kūrėjų, rinkodaros specialistų palaikomą principą „pirmiausia nauda, paskui techninės ypatybės“. Kartu pasakytina, kad pranašumai negali būti iš piršto laužti (prieš hiperbolizuojant devynis kartus pamatuojama).

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

lt_LTLithuanian
lt_LTLithuanian